RAIN (고운비)
OPENFRAMEWORKS, MAX/MSP AND 13 PROJECTORS 2020 160 X 1000 IN REAL-TIME AUDIO VISUALIZATION DISPLAYED AT THE SEOSOMUN SHRINE HISTORY MUSEUM.
VISUALS ARE RENDERED IN REAL-TIME IN RESPONSE TO THE GENERATIVE MUSIC PLAYED BY MAX/MSP. IT CONSISTS OF THREE STEPS: 서소문 성지박물관에 전시된 오디오 비주얼 작업. 영상은 랜덤한 사운드에 반응하여 실시간 렌더링된다. 작업은 다음의 3단계로 구성된다. step I. Martyr's footprintsENCOUNTERS WITH SPIRITUAL BEINGS ARE ALWAYS ACHIEVED INDIRECTLY ONLY THROUGH MEDIATION. IN THIS WORK, I TRIED TO SYMBOLIZE THE GRACIOUS RAINDROPS AS THE MARTYR'S FOOTPRINTS. 영(靈)은 한 번도 우리에게 직접 모습을 드러낸 바 없다. 이 작업에서 나는 우리에게 내려오는 순교자의 발걸음을 깨끗한 빗물로 형상화하였다. STEP II. reveilI TRIED TO VISUALIZE THE IMAGE OF GOD RESPONDING TO THE WISHES OF BELIEVERS. GOD'S RESPONSE IS BEAUTIFUL, BUT SOMETIMES IT CONTAINS A FEARFUL POWER THAT OVERWHELMS HUMAN EXISTENCE, MAKING VIEWERS FEEL A SUBLIME INNER EXALTATION. THE VISUAL TECHNOLOGY USED IN THIS WORK IS BASED ON A COMPLEX SYSTEM ALGORITHM. THEREFORE, THIS WORK HAS AN EXTREMELY GENERATIVE NATURE THAT EVEN I, WHO MADE IT, CANNOT PREDICT HOW THIS WORK WILL PROGRESS. 믿는 자의 오랜 염원에 응답하는 신의 모습을 그려보았다. 신을 본다는 것은 어떤 느낌일까. 나는 아름다움을 넘어서 당신을 두려움에 떨게 하는 괴멸적인 숭고를 그리려 했다. 물론 그렸다기보단 프로그램이 스스로 그리 움직였다 표현하는 것이 옳을 것이다. 복잡계 알고리즘에 기반한 이 작업은 그것을 만든 나조차 예측할 수 없는 극한의 제너러티브함을 가졌기 때문이다. STEP III. returnAS IF TO HIDE THE EXISTENCE OF GOD, IN STEP III, EVERYTHING IN THE REVEIL PROCESS IS FINISHED AND THE WORK RETURNS TO ITS ORIGINAL STATE OF PURE WHITE. THEN, THE OPERATION RETURNS TO STEP I AGAIN AND REPEATS INDEFINITELY. 모든 것을 멈추고 순백의 자리로 되돌아간다. 작업은 다시 1단계로 돌아가 영원히 반복된다. Bird's eye view 조감도 |
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